25.11.2015

Kirja kiertoon, lähde mukaan!

Hei tää on KIVA ja tärkeä juttu! Ystäväni Marjaana julkaisi oheisen tekstin juuri Facebook-seinällään ja antoi luvan jakaa. Miten hauska tapa laittaa kirja tai pari kiertoon, enkä voi kuvitella parempaa kohtaloa tärkeille kirjoilleni kuin kulua nuorten käsissä. Mä olen messissä.

Lukeminen auttaa ymmärtämään maailmaa ja ihmistä. Vain lukemalla oppii itse ajattelemaan.

"Lahjoita hyvä kirja äidinkielen luokkaani -kampanja. Olen ollut 16 vuotta äidinkielen opettajana ja minulla on ensimmäistä kertaa ikioma luokkahuone. Haluan täyttää luokkani hyvillä kirjoilla! Lahjoita siis kirja luokkaani! Ehtona on se, että kirjan pitää olla omasta mielestäsi hyvä ja sinun tulee ehdottomasti kirjoittaa kirjan kansisivulle perustelu, miksi kirja kannattaa lukea. Kirja voi olla romaani, elämänkerta, novellikokoelma, runoutta, sarjakuvaa tai harkitusti jopa tietokirjallisuutta. Toivon myös, että jokainen lahjoittaja allekirjoittaa perustelunsa ja kirjoittaa, mitä ammattialaa edustaa. Opiskelijani ovat 15-17-vuotiaita ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia nuoria, mutta haluan että kirjat tulevat olemaan kaikkien luokassani vierailevien käytössä. Kirjat voi toimittaa osoitteeseen Sataedu Kokemäki, Marjaana Mitikka, Suoratie 1, 32800 Kokemäki. Kiitos!"

3 kommenttia:

  1. Hieno ja kekseliäs kampanja, ilahduin kun luin! Tiedän entisenä äikänopena, miten iso juttu on saada ikioma luokkahuone. Olen mukana (minulla on tapana hankkia hyviä kirjoja kaksin kappalein, toiseen saan alleviivata ja kirjoittaa luetusta heränneitä merkintöjä, toinen on neitseellinen muita lukijoita varten -- valitsen noista puhtaista jokusen). Jaoin tämän myös Facebookissa. Toivottavasti Marjaanalla on iso luokka ja paljon hyllytilaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihana! Ja nero; olen aina HALUNNUT hankkia lempikirjoja kaksin kappalein, mutten ole kehdannut. Nyt mulla on hyvä syy.

      Poista
  2. Lähden mukaan ehdottomasti!!
    Laitan postiin, joko oman vanhan kirjani, tai kesäpaikkani läheiseltä uimarannalta löytämäni VAPAAN KIRJAN.
    Tiedättekö ne kiertävät jokaisen kansalaisen kirjat? Kts. www.bookcrossing.com. Kirjoissa on koodit, joista voi katsoa, missä kirja on käynyt ja keitä tavannut, =)


    Nikadora

    VastaaPoista

"Talk to me Harry Winston, tell me all about it!"