14.2.2014

Luonnonystävä

RANTOJEN SAALISTAJAT ELI KAMPPAILU ELINTILASTA.

HÄNESTÄ EI JÄÄNYT JÄLJELLE KUIN SANDAALIT...

MUNATKIN VAARASSA.

AI AI, NYT JOKU FINSKI MISSAA NÄKÖALAPAIKAN!

TÄMÄ ON TOMBOLO. KOSKA KYLTISSÄ LUKI NIIN.

TÄÄLLÄ JÄNIKSILLÄKIN ON KYNNET.

JOS ET OLE JOUTUNUT SAALIIKSI, NIIN VOIT MYÖS LIUKASTUA.

HÄMÄRÄÄ PORUKKAA.

I REST MY CASE.

HEI NOI ON POIKENNEET POLULTA, NOI ON POIKENNEET POLULTA!
Olin jostain syystä taas metsässä.

Minun ja metsän suhde on vähän niin kuin minun ja taikinan. Kohteliaan etäinen. Pakko kuitenkin myöntää, että Högholmenin luontopolku Tvärminnen tien varrella on kaikessa lyhykäisyydessään varsin viehättävä. Juuri sopiva annos raitista ilmaa ja huimaavat näkymät merelle, kunhan kallioille asti pääsee. Ja hirveen kiva kun WWF on laittanut matkan varrelle kyltit, saanpahan lukea samalla kun reippailen!

Tombolo: Hankoniemen eteläranta on Salpausselän uloimman harjujakson reuna-aluetta. Maan kohoamisen, tuulen, jään ja aallokon voimasta hiekka kasautuu rantavalleiksi. Rantaviivan siirtyminen hiekkarannalla on nopeaa. Tällaista rantavallia, joka yhdistää saaren mantereeseen kutsutaan tomboloksi.
- Lähde: WWF:n kyltti luontopolun varrella.

4 kommenttia:

  1. Ai Ai, nyt joku finski ei halua jakaa näköalaa muiden kanssa. Tai sitten vaan on päättänyt että juuri sellainen kyltti sopii muuhun paikkaan paremmin. Omassa kylpyhuoneessa? Omassa kylttihuoneessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksei minulla ole omaa kylttihuonetta?? Kylpyhuone olisi myös hauska paikka "näköalapaikka"-kyltille... ;)

      Poista
    2. Vielä parempi englanniksi, heillä on "Areas of Outstanding Natural Beauty"!

      Poista
    3. Jooo! Ton mä haluan mun meikkipeilin yläpuolelle!! :D

      Poista

"Talk to me Harry Winston, tell me all about it!"