7.9.2015

Luvussa juuri nyt

"Usein elämän varrella minulla on ollut sellainen olo, etten ole olemassa; ettei minulla ole yhtään esikuvaa, mitään ajatusta johtotähtenä. Olen etsinyt turhaan sitä paikkaa, missä olisin halunnut olla, ollut aina myöhässä, kykenemätön nauttimaan samoista asioista kuin muut. Nykyään tuo moninaisuus miellyttää minua. Yritämme väkisin löytää oman ainutlaatuisuutemme, vaikka rikkautemme on juuri tuossa ylenpalttisuudessa."

Ote kirjasta Nimetön Intohimo, Leopoldina Pallotta della Torren keskusteluja Marguerite Duras'n kanssa, Poesia.

2 kommenttia:

  1. Tämän kirjan täytyy olla ainutkertainen...varmasti etsin ja luen heti kun ennätän!!

    Päivän mieltä askarruttava kysymys: Mikä on ollut suurin rakkaudentunnustus, jonka olette kohdanneet henkilökohtaisesti?

    Kun toinen on valmis antamaan henkensä puolestasi. Se riittää minulle...

    Nikadora
    .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli muuten aika vaikea löytää kirjastosta, tai onnistui kyllä sitten kaukolainana. Tilasin kirjan luettuani sen itselleni omaksi, luulen, että haluan palata siihen jälkeenkin päin.
      Vaikean kysymyksen asetit... En rehellisesti sanottuna osaa sanoa, tai ainakin tarvitsen miettimisaikaa. Kukaan ei kyllä ainakaan ole tarjoutunut heittämään henkeään puolestani!

      Poista

"Talk to me Harry Winston, tell me all about it!"