18.1.2017

Kevään korvan kirjoja

Kevään kirjoissa on muutama, joihin käsiksi pääsemistä odotan innolla.

  • Merete Mazzarellan Elämän tarkoitus. Koska Mazzarella on Suomen Didion.
  • Joela Haahtelan Mistä maailmat alkavat. Koska rrrakastan Haahtelan kieltä.
  • Irmelin Sandman Lilius, Sjutusen år, del III. Koska meidän tarinamme risteävät, me asumme Carl-Gustaf Liliuksen vanhassa ateljeessa. Irmelinin hurmaavaan työhuoneeseen kirjoituskoneineen pääset kurkistamaan täällä.

Ja sitten on tämä Jouni Inkalan runoteos Nähty. Elämä. (Aivan sairaan hieno nimi, miten kirjailijat keksivätkin nimet kirjoilleen?)

Mutta siis katsokaa tuota Elina Warstan suunnittelemaa kantta! Ihan sama mitä sisällä on (anteeksi Jouni Inkala), sillä jos kansi on noin jumalaisen kaunis, niin minä haluan!

Miten ihmeessä mä muuten olen ikinä keksinyt esimerkiksi lapsilleni nimet???? Tätä mietin viime yönä. Tää blogihommeli alkaa kadutttaa mua aika tavalla. 

10 kommenttia:

  1. Elämänkirjoja! Niin kuin sun blogikin on, paloina, lyhyitä lukuja elämää. (Iso sydän tähän!)
    Mu

    VastaaPoista
  2. Pidän myös Haahtelan kerronnasta!

    -Eiliset löydöt kirjaston ilmaishyllyköstä:

    Elsa Schiaparelli: A biography by Meryle Secrest.
    Varustettu upeilla vanhoilla kuvilla. Tiedättehän tuon kuuluisan vaatesuunnittelijan, jonka ehkä kuuluisin luomus on kuvattu Eiffel-tornista uhmakkaasti ulospäin kurottautuen.

    Esikoinen:Jari Tervo.
    No, ehdottomasti ajankuvan ja paikkakunnan vuoksi (kotiinpäin!)
    Luettu jo uutuutena.

    Sellaista on rakkaus, madame: Pieniä lauselmia rakkaudesta ja vähän muustakin by Gummerus.

    Otteita sivuilta:

    On toiveita tulla onnelliseksi, jos kykenee ihmettelemään.
    -Evelyn Laye

    Jos sinulla on viehätysvoimaa, et tarvitse mitään muuta; jollei sinulla ole viehätysvoimaa, on aivan samantekevää, mitä muuta sinulla on.
    -Barrie

    Nainen kuluttaa suurimman osan elämästään valmistautumalla siihen suureen elämykseen, mitä hän säännöllisesti ei koskaan saavuta.
    -Walter Winchell


    Nikadora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uuu, kadehdin sulta tuota Elsa Schiaparellia! Ja Evelyn Layen lauseen kirjoitan muistikirjaani.
      T. Ikuinen ihmettelijä

      Poista
  3. Uusi Haahtela pitää ainakin saada käsiin!

    Nimiasiaan en ehkä ole paras neuvomaan, koska esikoiseni nimi löytyi hautausmaalta ja kahden muun nimet perustuu väärinkuulemisiin joko mun tai mieheni puolelta. Mutta me ollaan yhä tyytyväisiä ja lapset myös, joten mun mummoni oli oikeassa MOT.

    Nyt jotain nimiehdotuksia siinä toivossa, että kun sä siellä huutelet "ei nyt TOI ainakaan", niin vahingossa keksit sen hyvän. Näin mun mies yleensä valitsee vaatetuksena. Eli siis kyselee multa, että "onko tää hyvä" ja kun mä sanon joo, niin se vaihtaa koko asun.

    Ehdotuksiin: Hurmiota ja hermoromahduksia - Hangosta, rakkaudella (no, oikeesti tietysti pitäis olla joku Bonnie ja Clyde alluusio kun kerta sä ja herra Kamera, mutta mä oon suurpiirteinen ihminen, en mikään kirjanpitäjä), Mrs Jonesin drinkki-ideaan viitaten Stirred AND shaken.

    Tai aina voi turvautua Matti Nykänen sitaattiin- Elämä, ihmisen parasta aikaa tai Jokainen tsäänssi on mahdollisuus tai Ohilyöntejä voi tulla niin elämässä kuin pesäpallossa.

    Sit on vielä tietysti yksi tosi hyvä - Kirjatoukka ja herra Kamera. Ja kuten jo sanoin, en ole mikään kirjanpitäjä enkä varsinkaan biologi, mutta toukista ei kylläkään tuu matoja...

    Mihin ikinä päädytkin (ja kuten jo mieheni koulussa olen oppinut, se ei tule olemaan mikään mun ehdotuksista ja pystyn elämään tämän asian kanssa ihan suht' ok), niin se on nimi on just se paras! Hyvä sä, jo etukäteen!

    Belgian Lempi


    VastaaPoista
  4. No niin Anna, nyt peppu tyynyyn ja meditoimaan! Ja vaikka usein lasken leikkiä, niin nyt en. Yläkerran copywritereilta tulee aina parhaat ideat��. Trust me!
    annu

    VastaaPoista

"Talk to me Harry Winston, tell me all about it!"